رشد ۱۶ درصدی جابجایی کالا در ۸ ماهه سال جاری

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان جنوبی از رشد ۱۶ درصدی جابجایی کالا در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد. 

گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: بررسی انجام شده از سیستم مدیریت کنترل بارنامه نشان می دهد تناژ جابجا شده در 8 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش به میزان 16 درصد رشد داشته و سفرهای کامیونی نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش 10 درصد رشد داشته است.

وی افزود : در این مدت بیش از 36/3 میلیون تن کالا با حدود 218 هزار سفر کامیون و وانت بار در سطح استان به مقاصد درون و برون استان جابجا شده است که  عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان به ترتیب انواع سیمان ، ذغال سنگ ، انواع سنگ ، خاک معدنی ، انواع کاشی و سرامیک و غیره بوده است.

گرجی گفت:در حال حاضر تعداد 8 هزار و 788 نفر راننده حمل و نقل کالای خراسان جنوبی اعم از ناوگان باری در حمل و نقل کالای استان با استفاده از 4 هزار و 797 دستگاه انواع تریلی ، کامیون ، کامیونت و وانت بار در این حوزه فعال هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی افزود:عمر متوسط ناوگان باری حمل و نقل کالای استان برابر 85/12 سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (04/17 سال) و عمر متوسط ناوگان وانت بار 73/7 سال بوده که نسبت به عمر ناوگان وانت بار حمل و نقل کالای کشور (02/8 سال) جوان تر بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/غ

جابجایی بیش از 36/3 میلیون تن کالا در استان

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار